Chiang Mai

Tjo!
 
Inlägget som jag nyss la upp skrevs för en månad sedan. Som jag sa innan så lämnade jag Sihanoukville och Kambodja för att åka och utforska Thailand. Jag har spenderat ungefär tre veckor i Bangkok och norra Thailand så det är väl nu dags att dela med mig vad jag gjort.
 
Anledningen till att jag åkte var delvis för att fira Sangkron som är det Thailändska och Kambodjanska nyåret och för att jag varit i Sihanoukville aaaaaaalldeles för länge. Chiang Mai ska tydligen vara det bästa stället i hela asien att fira nyåret på så bokade flyget och vips så var jag där. Nyåret sträcker sig mellan den 12:e och 15:e april och det firas med ett enormt vattenkrig under alla dessa dagar.
 
Möjligheten att gå fem meter ut på gatan utan att bli helt dränkt i vatten fanns inte. Otroligt kul då man just vaknat upp och vill ta sig lite frukost. INTE! Utöver det hade jag en så otroligt grym tid och Sangkron är fan helt galet sjukt och fantastiskt. Har tyvärr inte så mycket bilder då jag filmade det mesta av galenskapet. 
Ja.. sådär var hela staden under nyåret.
 
När nyåret var över passade jag på att åka till Tiger Kingdom där man får leka och ta kort med tigrar. Man kunde välja att umgås med de minsta, små, mellan eller de största tigrarna. Jag körde på de minsta och de största. 
Att gulla med de små var hur mysigt som helst, de stora var dock otroligt läskiga då man verkligen kunde känna hur snabbt de skulle förstöra en om de ville. En kul upplevelse som tyvärr inte varade allt för länge.
 
Småttingarna
 
The big bosses
 
Resten av tiden i Chiang Mai spenderades i stort sett nästan enbart framför datorn och med att promenera mellan mitt och Hannahs hotell. Vi är så skillade att vi lyckades boka oss 30mins gångavstånd från varandra. Hurra för mig som var den som fick göra allt promenixande.

Kommentarer
Postat av: Anders

Så fiiiin kisse! Jag skulle ha gossat ihjäl dem allihop :-)

2013-05-12 @ 16:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0