Sessions adventures

Efter att jag kommit tillbaka till Sihanoukville och efter att vännerna från hem lämnat var jag i stort sett ensam. Inte många västerländska vänner fanns kvar så det blev att vänta tills det kom nya arbetare till barerna. Under tiden medans det var tyst i stan höll jag mig till Sessions både dag och kväll. Läste böcker, skrev dagbok, drack öl, pratade och tjollade runt med pojkarna och åkte på några små utflykter med dem. 
 
Vi har bl.a. åkt till en hund restaurang där vi åt curry och revben båda av hund och riktigt smarrigt var det!
De tar mig, efter att vi varit ute hela kvällen, till restauranger i stan och äter tillsammans sen slutar det alltid upp med att vi hamnar på något random ställe. Än så länge har det t.ex. varit en kambodjansk karaoke bar kl.8:00, åkt mot Otres Beach och lite längre bort för att fiska i den minsta båten jag sett i mitt liv plus att det bara fanns en åra, farit och matat apor med frukt och ja.. så fortsätter det.. OCH allt är väldigt tidigt på morgonen också.
De vägrar att säga vart vi är påväg och samma när det kommer till mat, de beställer till mig och vägrar säga vad det är, hahha. Har aldrig någon aning om något runt dem, men de är alldeles för underbara.
Tar hand om mig till tusen när ja behöver det! Ser de att jag är nedstämd sätter dem mig på deras motorcykel och tar mig till något trevligt ställe för att göra mig glad. Kan inte önska om något mer!
♥♥♥♥♥♥♥♥
Pojkarna på jobbet. Otroligt flitiga som vanligt
 
Det allra bästa de dragit med mig till var till ön Koh Ru, som tråkigt nog hade sin sista vecka när jag var där för någon skit till ryss har köpt ön och ska förstöra den, men nog om det. De hade fixat privat båt, grill, mat, dricka, och ett skönt gäng för att fara till paradiset. Kan inte bli mycket bättre än så! Vi spenderade en natt där och vi hade en sjuk grym tid. Bus, volleyboll, god mat, bada endlöst med gånger - under dagen, i solnedgången, i mörkret - you name it. Absoluta höjdpunkterna var dock att bada med flytvästar i en meters djupt vatten och sen på natten röra om alla plankton så att de lyser upp. Underbart magiskt!
 
Påvägen ut till ön stannade vi till och fiskade och detta var den icket så vackra fångsten.
 
Danny, Wandy, Pack, Luis och Da
 
Vi stannade till på andra sidan av ön för att ha en liten BBQ lunch. Jag och Elsa passade på att göra annat medans pojkarna fixade maten.
 
BBQ time
 
Kyckling i baguette med sweet-chili-sås stod på menyn. Simpelt men gott gott!
 
 Efter maten fortsatte vi mot den rätta stranden. Man kunde antingen gå i 5 min för att komma dit eller ta båten runt vilket skulle ta 15 min. Exakt alla västerlänningar hoppade på båten och alla kambodjaner promenerade. Inte undra på att vi är tjocka och de smala.
 
Väl framme blev det Jägerbombs och efter det drog stämningen igång på riktigt.
 I de två klippen nedan kan ni se vad vi började underhålla oss med straight away.
Det är aldrig lung och ro bland dessa.
 
 
Det fortsatte lite lugnare med volleyboll för några och...
 
...bad för oss. Safety First när det dricks i vattnet och OJ OJ OJ oj så kul vi hade!! Jag, Elsa, G och Kari var där i i evigheter.
 
Tyvärr tog batteriet slut efter vi badat :(
Tjingpling!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0