Moving to Cambodia

Sådär nu har jag arbetat mig till nutid. Tack gudselov!
 
Jag har nu varit tillbaka i Kambodja i 5-6 veckor och som det ser ut nu så har jag bestämt mig att stanna i Sihanoukville till April nästa år, om allt går som planerat det vill säga.
 
Jag har skaffat mig ett hus som jag delar med sju andra personer: Elsa, Raiski, Terry, Jen, Karu, Megan och George. En motorcykel i mitt ägo och två jobb. Arbetar fortfarande på The Nap House och har nyss fått ett jobb som bar manager på The Big Easy som är ett hostel/restaurang och bar. Livet flyter verkligen på och jag har det hur bra som helst även om jag saknar alla mina tidigare vänner så oerhört. 
 
Det är, som jag tidigare nämnt lågsäsong i stan och inte allt för mycket folk på gatorna eller i barerna. Planen är att nu ta det lugnt och vila upp mig för nästa högsäsong som kommer bli off the charts. Längtar så jag nästan exploderar!
 
Folk har velat se hur mitt hus ser ut så jag har nu varit flitig och plockat fram kameran. Här har ni:
Huset
 
Hallen när du kommer in
 
Det moderna köket hah
 
Vardagsrummet på överväningen
 
Balkongen...
 
... och utsikten
 
Husets katt Baba
 
Mitt rum:
Och toan. Har av något anledning ingen dörr till den..!?
 
Motorcykeln min
 
Just innan denna skrivande stund myste jag, Elsa och Terry med Pizza framför The Simpsons. Life is good!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej!

Verkar häftigt att bo i Kambodja :) Men tänkte bara höra, behöver man inte arbetstillstånd då? Eller hur fick du jobb?

Svar: Hej Jennie! Har inte varit inne pa jatte lange. Man behover inget speciellt visum alls for att jobba i Kambodja. Att fa jobb ar enkelt, speciellt dar jag bodde (Sihanoukville), om du onskar jobb i barer osv sa ar det bara att ga in och fraga. Inga intervjuer eller nagot sadant alls, bara lite vanligt chit chat och om du verkar som en kul person och de behover folk sa ar jobbet ditt :) Rekomenderar verkligen att testa jobba i Kambodja eller nagonstans suntom i Asien, en otrolig upplevelse som inte alls for manga far uppleva
Lisa Ström

2013-08-21 @ 15:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0