Saigon

Tre nätter har spenderat i Vietnams största stad, Saigon, eller som många andra kallar det, Ho Chi Minh City.
Staden är, enligt mig, ännu en storstad. Jag har inget emot större städer, men det finns ofta inte så mycket att hitta på och det finns sällan någonstans att bara ta det lugnt, om det nu är det man känner för. Jag har dock haft ett par riktigt bra dagar här.
 
Som vanligt kom jag och Mika inte dit tillsammans. Jag hade dagarna innan jag lämnade Mui Ne velat om jag skulle till Saigon med Mika eller med Liam och Andy till Dalat. Bestämde mig tillslut för att dra med Mika, köpte min bussbiljett och allt var super. Kvällen närmade sig och runt 23-tiden (bussen gick 0100) fick jag ryck och bestämde mig för att dra till Dalat istället. Sa farväl till Mika som tog nattbussen och jag stannade kvar en natt till. Vaknade upp på morgonen och fick ännu ett cp-ryck och tog första buss till Saigon ändå. Hahah, jag har börjat inse att jag ibland har seriösa problem.
 
Hursom... Vi har spenderat dagarna med att kolla krigs museet, varit på en utflykt till Cu Chi tunnlarna, gått på ännu en marknad och druckit öl på vägskanten. Det sistnämnda låter inte alls så spännande, men det var en av de bästa utekvällar jag haft sen jag kom till Vietnam. 
 
Vi slog oss ner vid en liten gatubar (= plaststolar i barnstorlek och en pall som bord) och beställde en runda. Efter att det gått en liten stund började personalen skrika -POLIS. Innan vi visste ordet av det var vi inkuffade i bakgränden. När polisen passerat var det fritt fram igen. Detta hände TRE gånger och det var minst lika roligt varje gång. Efter sista gången bestämde vi oss för att sitta kvar i gränden och träffade några trevliga holländare.
 
Vi på våra små stolar.
 
Bar-gatan. Vi satt vid den till vänster.
 
När vi parkerat oss i gränden.
 
Keeebab Time!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0