Nha Trang

Hejsvejs!
 
Efter 12 timmars resande i ännu en sleeper bus kom jag fram till Nha Trang tidigt på morgonen. Jag kunde otroligt nog checka in på mitt hostel på en gång, så efter att jag lämat väskorna gick jag iväg för lite pankaksfrukost.
 
Nha Trang är Vietnams motsvarighet till Ibiza/Miami. Det är strand och krogliv som gäller!
Så fort solen kommit fram for jag ner till stranden för lite solning och plask i vågorna. Mot kvällen drog jag och Mika ner till baren strax under hostlet för lite öl och drinkar. Vi hittade några trevliga människor att umgås med och allt eftersom blev vi fler och fler. Efter att vi dragit i oss en "Bucket" var det dags att röra sig vidare mot Why Not? Bar. Där mötte vi upp med ett par sköna australienare från Mikas rum. En riktigt bra kväll med härligt sällskap.
 
Andra dagen såg i stort sett likadan ut. Ner till stranden (det var dock mulet så det blev inte ett allt för långt besök). Följde med några rumskamarater till en marknad i närheten och mot kvällen så blev det ännu en utgång. 
 
Det blev bara två dagar här då väderprognosen såg dålig ut och alla jag lärt känna under tiden också skulle vidare. Hade lugnt kunnat stanna längre då det är ett riktigt skönt ställe. Ryssar överallt dock. Helt obeskrivligt mycket. Det finns till och med affärer som har skyltar endast på ryska. Mycket skumt!
 
Buckets
 
Mika, jag och australienarna
 
Mot marknaden med Rory (Oz) och Damien (Irland)
 
Damien, Jag, Rory, Jack, Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0