Legendary Mui Ne

Mui Ne, Mui Ne, Mui Ne. What to say? Det här är om något paradiset med stort P! 
 
Jag anlände runt lunchtid, 30 grader varmt och inget boende bokat. Jag och Mika hade planerat att mötas upp på cafeét som vi trodde skulle finnas bredvid busstationen. Det fanns inget café i sikte så jag började vandra mot hostlet där vi tänkt stanna. Jag vandrade och jag vandrade (med fet ryggsäck och glassande sol är det ingen barnlek!) och tillslut lyckades jag komma fram. Det var fullbokat. Hurra! 
Satte mig på trappen utanför för att återhämta mig och fundera över en plan B. Träffade en kille från holland, Liam, som inte heller hade någon reservation. Tillsammans började vi gå mot ett annat ställe som vi hoppats inte skulle vara allt för dyrt. Otroligt nog mötte vi Mika på vägen, hon hade blivit avsläppt på andra sidan stan, så nu var vi tre. Vi kom fram till nästa ställe och gissa vad? Det var också fullbokat. Nu började jag bli extremt less, varm och hungrig så vi satte oss ner för lite lunch på hotellet. Medans vi väntade på maten kom personalen ropandes att ett gäng nyss avbokat sitt rum så det var nu vårt.  Vi bor nu alla tre i vårt egna rum på en liten resort. Livet leker lite för bra ibland! Det fantastiska med att resa - Allt kan hända!
 
Mui Ne är i stort sett en lååång gata med restauranger, barer, resorter, små butiker och allt med bara 1 minuts gångavstånd till stranden. Det här stället är känt för utmärkta kitesurfingförhållanden så jag hade tänkt mig att man kanske skulle se 4-5 stycken ute på havet och var faktiskt ganska taggad på det. Blev smått överraskad då jag vandrar ner till stranden och ser 100-tals. Helt SINNES vad fränt det är. Jag kan sitta i timmar och bara titta. Det är så fascinerande, nästan förtrollande på ett sätt.
 
Vi gillade det här så mycket att vi förlängt vår vistelse med två nätter så totalt kommer vi vara här i 4 nätter/fem dagar och jag känner att det nästan är för lite. Kommer hoppa på bussen med tårfyllda ögon. Tiden här har varit mer än jag kunnat önska.
En dag hyrde vi mopeder och for på en liten dagsutflykt till en fiskeby och till några sanddynor. På vägen träffade vi en kille Rick som hakade på till öknen. Tanken var att vi skulle åka ner för sandkullarna med små skransaker. Det sög, men hela situationen som uppstod med de små flickorna som hyrde ut dem gjorde verkligen allt värt besväret. En riktigt bra dag var det!
Annars har det varit strandhäng, öl och god mat och trevliga australienare(de är överallt!!!) som stått på schemat. Kroglivet här är riktigt härligt det också. Alla barer är otroligt avslappnade, alla med sackosäckar i överflöd, brasor vid stranden osv osv. Precis som jag vill ha det!
 
Kitesurfare i överflöd? Nejdå!

Påväg till fiskebyn och sanddynorna
 
Rick, Liam, Jag och Mika
 
Utsikt över fiskebyn
 
Här har vi lunch varje dag. I Like!
 
Middag just vid stranden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0