Hoi An

Ursäka för dålig uppdatering, jag har helt enkelt haft för roligt och för mycket att göra att jag inte orkat kika in hit, men nu så!
 
Efter Hoa's bar det av till den übermysiga lilla byn Hoi An. Gamla stan är full med mysiga cafeér, små härliga gator att vimsa omkring i, marknader och allt sprudlar med färg. Det är ett överflöd av skräddare i varje gatuhörn och hade det inte varit för att jag var illamående (troligen från dålig mat) så hade jag nog gått och fått något uppsytt till mig. 
 
Mika och jag
 
Jag har märkt att dem på många ställen här i centrala/södra vietnam så har rökelser ute på gatorna. De kan vara nere vid ett träd som på bilden, just vid en gatubrunn eller vartsomhelst där man kan stoppa in en liten pinne. Det luktar fantastiskt överallt!
 
Vi testade Binh Mi på ett ställe som tydligen ska vara det bästa i Vietnam.
 
Binh Mi - Baguette med allt möjligt. Ser inte ut som mycket, men jisses så gott!
 
Marknad
 
Skromakare i mängder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0