Hanoi Hanoi

JAG ÄLSKAR ATT BO PÅ HOSTEL!!! Gud vad jag har saknat det alltså! Var riktigt nervös med hur det skulle vara att träffa människor nu när jag är ensam och så, men så fort jag klev in genom dörrarna kände jag mig som hemma. Det är till och med lättare att komma i kontakt med folk än jag trodde och allt har verkligen gått finemang. Än så länge så stormtrivs jag! :D
 
Jag har alltså flyttat till ett hostel nu som ni kanske förstår. De första två nätterna spenderade jag i ett eget hotellrum. Det var skönt med lite komfort och lugn efter flygandet, men det var alldeles för ensamt för min smak.
 
Har idag vandrat omkring lite mer i Old Quarter och runt sjön, gått till Ho Chi Minh Mausoleumet och sett en vattenteater. En bra dag!

En av många väldigt fina elledningar
 

 
Sköldpaddspagoden i Hoan Kiem Lake
Ho Chi Minh Mausoleumet. Här inne ligger Ho Chi Minh begravd ,eller rättare sagt balsamerad. Det var tyvärr stängt när jag kom dit annars får man gå in och kolla på hans kropp.
 
One Pillar Pagoda
 
Water Puppet Theatre som jag var och såg. Inte nödvändigtvis den bästa underhållningen i sig men lätt sevärd. Mellan alla små föreställningar tog dem pauser och berättade om det vietnamesiska arvet och deras kultur. 

Kommentarer
Postat av: mia

Det är så svårt att tänka sig att du nu får se allt det där man själv bara sett på tv (om ens det) Tänk att lilla du är där och upplever allt. Du är så modig Lisa och jag blir så stolt över dig!

2013-01-09 @ 18:45:29
URL: http://detarvimotvarlden.blogg.se
Postat av: Mamma

Vad skönt att höra att du har det så bra och trivs :) Ser verkligen ut som en helt ny upplevelse. Skulle gärna vara där och dela allt med dig <3 Kram!

2013-01-09 @ 20:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0